woensdag 25 september 2013

Doorgehakte knoop

Eindelijk, na heel lang twijfelen en dralen, heb ik de stap genomen om me in te schrijven voor de cursus :"Literaire Creatie'.  Ik blog al verschillende jaren, maar voelde sinds enkele maanden dat ik meer wou dan alleen maar bloggen.  Ik wil schrijven, echt schrijven : kort verhalen, novelles en wie weet wel een echte roman of thriller.

Aangezien ik merk dat mijn interesse voor schrijven alleen maar groeit en groeit, ging ik op zoek naar een cursus die me kon helpen om meer structuur in mijn schrijfsels te krijgen.  Na enig zoeken vond ik de geschikte cursus op de academie van Lier.  Vandaag heb ik me officieel ingeschreven en maandag volgt mijn eerste les.  Spannend.

Voor deze eerste les moeten we een zelfgeschreven tekst meebrengen zodat we die aan de mede cursisten kunnen uitdelen.  Deze worden dan mee naar huis genomen door alle cursisten en bestudeerd.  De volgende les worden onze pennenvruchten klassikaal besproken.

Het is de eerste keer dat ik een écht stukje tekst schrijf.  Hieronder kan je het lezen. Feedback is welkom.  Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Zelf ga ik proberen om minstens elke week een stukje in deze blog te schrijven, op die manier kunnen jullie mijn vorderingen in de literaire wereld op de voet volgen.

Mijn eerste schrijfsel voor de cursus Literaire Creatie :

 De akelige stilte viel als een deken rond haar.  Waarom voelde ze zich zo raar ?  Alles was toch hetzelfde als anders ?
Langzaam ging ze naar de voordeur, onderweg haalde ze voorzichtig haar sleutel uit haar zak. "Weer een beetje tijd uitgespaard" dacht ze.

"Was ik al maar veilig binnen"  Ze naderde de voordeur en kon haar hart een sprongetje van opluchting voelen maken. Snel draaide ze de sleutel om en hop, ze was binnen.  Veilig !
Snel sloot ze de deur achter haar en leunde er opgelucht tegenaan.  Hier kan er mij niets meer gebeuren, dacht ze.

Ze schudde het akelige gevoel dat haar overvallen had van zich af en ging naar de keuken.  Een lekker kopje koffie zou nu smaken.
Charlotte wandelde naar de keuken, nam de tas en zette haar Nespresso machine aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten